fyrahjartan

Alla inlägg under februari 2015

Av Frida Blomberg - 25 februari 2015 08:27

Såhär såg vi ut för lite mindre än två år sen  <3

Av Frida Blomberg - 24 februari 2015 20:23

Wilma har urinvägsinfektion så va på akuten i lördags. 

Ons: dålig aptit & klagar på magen.
Tors: dålig aptit, vill inte äta alls, bara ligga och titta på film. Dagis säger att hon varit låg och inte ätit.
Fre: hon får vara hemma. Men följa med mig till CIn för uppföljningssamtal. Där satt hon i mitt knä och såg blek ut.
Min plan var att köpa godis, äta på Ikea och handla på Willys, blev inte så. Efter 45 min på sjukgymnastens toalett och endast lite kiss som resultat så köpte vi McDonalds och åkte hem, Wilma protesterade men jag kände nu att nu var det verkligen någonting som inte stämde.
På kvällen åkte jag och handlade med mamma, vi hann även med en fika på Ikea.
På lördag morgon satt Wilma på toaletten från 7:30-9:30 så vi fick en tid i jakan på närakuten vid 10:20.

Läkaren skickade oss vidare till Danderyd och där några timmar senare fick hon medicin.
Dom sa att eftersom urinet legat i kroppen i mindre än 4 timmar så var det osäkert om det var urinvägsinfektion men en blåskatarr var det iaf.
Vi blev ombedda om att komma in snabbt på söndagen och lämna morgonurin för en odling.
Hon hade aldrig ont eller tyckte att det sved. Hon vill kissa ofta, det var hennes grej.

Runt 15 kom mina föräldrar och jag och Alex åkte till Tony och Jossan på inflyttningsfest. Vi var hemma vid 00:30 och vi hade super trevligt!!

En glad tjej som fick äta risifrutti på Danderyd.

Av Frida Blomberg - 23 februari 2015 08:26

Haft fullt upp!

Huvudvärk
CI- terapi
Mer träning
Två småbarn och ett vardagsliv.

Behöver jag säga mer? Haha!

Men herregud var CI-terapin har givit mig mycket.
Jag kan använda min vänsterhand i vissa (!) lägen utan att skaka.

Min Ataxi (ofrivilliga skakningar) kommer finnas hos mig hela livet tyvärr men nu har jag lärt mig en del knep för att inte visa den, samt tränar styrka dagligen.

Varma drycker osv får jag däremot inte bära med vänsterhanden än för säkerhetsskull.

P&K
/Frida

Av Frida Blomberg - 7 februari 2015 23:55

Rensat hela dagen! Rivit ur garderober och flyttat ner saker i källaren osv. Snart vankas det Maj och då börjar bakluckeloppisarna :)

Wilma och Alex åkte iväg på ärenden och åt lunch medan jag och Freja va hemma. Vi städade båda tjejernas rum och sen kom mormor förbi på en kaffe och lämnade vikt ren tvätt och hämtade ny smutstvätt.
Vi hade kraschat om vi inte fått hjälp med det. Vi har nämligen ingen tvättmaskin så vi måste isf gå ner 7 trappor och sen gå i gången till tvättstugan och sen tillbaka på samma sätt.

Wilma och Freja har börjat visa mer intresse för att leka med varandra nu. Vilket betydde att när W hade varit hemma en timme så var rummen yberstökiga igen!

Alex åkte iväg och tränade hockey runt 17 och jag och tjejerna åt middag, köttfärslimpa med råstekt potatis. Efteråt smaskade vi i oss en varsin bit prinsesstårta som Alex snälla arbetskollega Micke M hade köpt till oss.

Tränat handen med styrka, vikter osv.
Alex kom hem vid 21:45 och då var jag i full fart med att titta på film, Maria Värn. Bra faktiskt!

JUSTE! Melodifestivalen var ju ikväll!! Jag gillade Saades låt, det va liksom lite Sting i den (haha!).

Av Frida Blomberg - 7 februari 2015 00:15

3e dagen av CI-terapin. Det är tufft nu, i bilen hem fick jag kämpa mot tårarna. Nu får man det svart på vitt och det är nog först nu som jag verkligen förstår att jag är sjuk och att jag kommer att ha men av detta för resten av mitt liv, tyvärr.
En person sa till mig: -"Men Frida, allt som du gått igenom, du är småbarnsmamma, sambo, har ett förflutet, ett nu och en framtid, jag tycker att du ska skriva en bok".
Så sagt och gjort, nu har jag skissat några tankekartor och kommer att skriva om min uppväxt, mitt "nu", min sjukdom och allt som hör därtill både psykiskt och fysiskt och om min framtid.

P&K/Frida

Av Frida Blomberg - 5 februari 2015 21:16

Halloj!

Började min CI-terapi i måndags så tröttheten är ett faktum!
Men oj så givande det är!!
Framsteg på EN dag!!

Samtidigt är Wilma på förskolan och Alex är hemma och vabbar Freja som är förkyld och haft feber till och från.

P&K /Frida

Presentation


Frida 25 år, snart 26. Flickvän till Alexander sedan 9 år och tillsammans har vi två döttrar. Wilma född 2011 och Freja 2013.
Studerar till förskollärare, arbetar på Foot Locker och gick under sommaren 2014 igenom en svår tid då jag opererades för en st

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards