fyrahjartan

Alla inlägg under april 2015

Av Frida Blomberg - 22 april 2015 07:24

Ställ era frågor här nere i "kommentarer", det går bra att vara anonym!

Av Frida Blomberg - 22 april 2015 07:18

Det soliga vädret fortsätter!
Jag sitter och spånar på vad man kan göra i närheten av Kallhäll/Järfälla på Valborg med en 2,5 åring ovh en snart 4 åring. Någon som har nåt tips?

P&K /Frida

Av Frida Blomberg - 20 april 2015 09:00

Freja har haft hög feber sen i torsdags kväll. Men sen igår kväll och idag ligger den på 37,2. Då får Kaninen vara sjuk och få astmamedicin istället tycker Freja :)

Av Frida Blomberg - 16 april 2015 10:56

Igår kväll tog jag och Hanna en långpromenad på ca 1,5 timme. Vi fick motion och samtidigt prata av oss och stöta på en PADDA!!!

Av Frida Blomberg - 15 april 2015 07:11

Vaknade med en riktigt jobbig migrän. Huvudvärken står inte i fokus utan den är diffus, samtidigt som jag har ett illamående som tar över. Jag vet att det går över om jag får ligga kvar och sova och innan det, ta medicin. Allt rubbas och får dock en dålig start när jag måste upp för att lämna tjejerna.
Den här morgonen var det som om Alex och jag hade ett hemligt språk som bestod av känslor.
Han frågade om jag hade ont i huvudet och sen kände jag hans vibbar.
Jag låg kvar, han gick upp och hämtade kläder till Freja. Wilma hämtar kläder och klär på sig själv annars tänker hon inte följa med till förskolan.
Sen höll dom på i hallen och Alex sa sen, hej då hjärtan, hoppas du mår bra snart.

Älskar när vi är såhär synkade!

P&K /Frida

Av Frida Blomberg - 14 april 2015 18:18

Trötta familjen. Vi två bakom kameran är lika trötta!

Av Frida Blomberg - 13 april 2015 00:20

I onsdags opererades mamma för andra gången. Vi vet ännu inte om dom fick bort hela tumören denna gång utan det får vi veta om ca 1,5 vecka.

I fredags va jag och gjorde en spraytan i Årsta på Stockholm Beauty, det stället kan jag varmt rekommendera! Dom gör fransar och naglar och massa annat också! Dom sprayade Lets Dance deltagarna 2014.
Jag och Alex hämtade tjejerna och hade sen fredagsmys.

På lördagen va vi iväg och tittade på Mora Träsk, så himla roligt! Jag är uppvuxen med dom då dom är från Gävle. Jag bodde i Gävle och flyttade till Stockholm när jag var 12 år.
Vi åkte sen hem och grillade hamburgare. Fredrik (Alex bror) och hans dotter Ebb kom över en stund och lekte lite.
På kvällen frågade Hanna om jag ville komma upp på ett glas vin och det gjorde jag gärna.
Jag fick dock erfara att 2 glas vin gjorde mig inte full i knoppen men balansen var som om jag druckit 10 flaskor själv. Jädrar vad jag vinglade! Men hade det så mysigt med Hanna!

Idag åkte Alex och hjälpte Fredrik med att hämta ett vitrinskåp medan jag och tjejerna mötte upp barnens farmor och farfar och tittade på när Viggo spelade träningsmatcher i fotboll, supermysigt! Dock var inte vädret lika mysigt utan kallt, blött och blåsigt.

Vi gick hem till vårt och dom till sitt och sen kom alla hem till oss och vi lekte och fikade. Familjedag!! :)

Imorgon börjar en ny vecka med förskola jobb och min träning.

Många tänker och undrar säkert varför jag är sjukskriven fortfarande och vad jag gör.

Såhär ser en typisk dag ut för mig.

06:00 klockan ringer
06:45 väcker barnen
07:15 in i bilen
07:30 lämna tjejerna
07:45 lämna bilen på parkeringen
07:45 promenera i rask takt till strandpromenaden
08:00 jogga strandpromenaden fram och tillbaka
08:30 promenera i rask takt hem
08:45 hemma
08:45 squats
08:55 styrka armar och speciellt vänster arm
09:10 stretcha/töja
09:30 fixa kaffe och frukost
09:45 äta frukost och vila
10:15 brukar somna vid den här tiden då hjärnan är riktigt trött då
11:15 plocka hemma
12:00 förbereda middagen
12:30 cogmed (minnesträning)
13:30 kaffe och vila
14:00 handla och öva på att komma ihåg vad jag ska handla då kortidsminnet har blivit kasst sen jag blev sjuk.
14:45 vila
15:00-16:00 hämta tjejerna, oftast med Alex.

På ett ungefär men ingen dag är lätt och balansen, minnet, tröttheten och vänsterhanden är något som jag kämpar med konstant!

Jag har bytt telefon precis så bilder kommer imorgon!

P&K /Frida

Presentation


Frida 25 år, snart 26. Flickvän till Alexander sedan 9 år och tillsammans har vi två döttrar. Wilma född 2011 och Freja 2013.
Studerar till förskollärare, arbetar på Foot Locker och gick under sommaren 2014 igenom en svår tid då jag opererades för en st

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards