fyrahjartan

Alla inlägg under januari 2015

Av Frida Blomberg - 30 januari 2015 20:02

Wilma fick vara hemma idag och kurera sig. Jag hade dock en tid hos studievägledaren kl. 10.
Min syster har flugit ner från Umeå så hon och Wilma väntade i bilen.
På mötet bestämde vi att jag ska gå en kurs 4/5-5/6 sen börjar jag min andra termin den 31/8 och försöker ta mig igenom den. Jag kommer (om jag vill) få längre tid på mig för hemtenta såväl som salskrivning. Detta känns toppen! ?

Vi åkte sen till Godisbolaget i Segeltorp. Bästa godisaffären ever!!
Sen åkte vi hem då Wilma började bli trött.
Vi åt mat, busade och tittade på film. Sen åkte jag och hämtade Freja.
Hann träffa Hanna och prata lite då hon skulle hämta Jack samtidigt.

Alex kom hem och vi alla åt tacos och busade. Nu sover Freja, moster lägger Wilma och Alex är med grabbarna.

Tittade precis lite på euros av Hollywood, älskar sånna serier!! 

Alex och Freja lekte Pippi ett tag !

P&K /Frida

VAB

Av Frida Blomberg - 29 januari 2015 12:54

Planen idag var att äta lunch med Linda i jakan. Linda flyttar till Marbella på onsdag så ville ha lite kvalitetstid även om vi ska ses på middag med flera i stan på lördag. Vi hade bestämt träff klockan 12. Jag åkte vid 11 för jag behövde införskaffa mjukisbyxor till tjejerna och gå på Apoteket. När jag stod inne på Apoteket så ringde telefonen, det var förskolan.
Wilma ville inte äta och inte leka. Hon hade dock ingen feber (37,1). Vi har varit förkylda i över en vecka nu så det blev väl för mycket för Wilmisen. Jag fick avboka med Linda och styra kosan mot förskolan.
Där satt hon och lyssnade på en saga när jag kom.
Freja sov så Alex hämtar henne när han slutat. Jag och Wilma gick till bilen och åkte förbi McDonalds.

Nu har hon duktigt tagit nässpray, hostmedicin och alvedon och har festat på McDonaldsmat ????

Efter ca 20 min hemma så började hon leka och slappna av så tror hon börjar testa lite nu även fast hon är genomförkyld.

P&K /Frida

Av Frida Blomberg - 29 januari 2015 08:18

Måste tipsa om en app som heter "Wish". Så mycket bra saker och för ett riktigt bra pris!
In och fynda!!

P&K /Frida

Av Frida Blomberg - 29 januari 2015 08:16

Hade så himla ont i huvudet igår så somnade inte förrän klockan 03 (uttrappning) Så inatt har jag sovit ca 3,5 timme...

Ska gå och lägga mig en stund nu.
Fortfarande hostig så gymmet får vänta. Hälsan först!!
Fick avstå PW idag också då det regnar och blir halt och eftersom det är min balans jag tränar upp så är jag rädd för att ramla.
Jag får heller inte ramla. Om jag skulle ramla och slå i huvudet, även om det inte gör ont så är det raka vägen in till sjukhuset som gäller.

P&K /Frida

Av Frida Blomberg - 28 januari 2015 09:32

Är det båt tjejerna totalt älskar så är det att busa med sin pappa. Wilma ropar "alla på pappa" och sen är det igång!
Nu har W lärt sig peacetecknet och vill gärna visa upp det, haha!

Av Frida Blomberg - 26 januari 2015 08:20

I lördags fyllde vår minsta två hela år! GRATTIS FREJA!!

Av Frida Blomberg - 23 januari 2015 11:05

Idag för två år sedan.

Jag har under natten haft kraftiga förvärkar men dom har lagt sig på morgonen.
Alex åker till jobbet och innan förskolan så går jag och Wilma till BVC för hennes 1,5 års kontroll och vaccin.
Jag lämnar sen henne på förskolan runt 10 och åker hem och vilar efter. Jag känner på mig att någonting är lite annorlunda.

Runt 14:30 åker jag och hämtar Wilma. Jag skojar lite med personalen och säger att mormor kanske hämtar imorgon eftersom jag tror att jag har värkar.

Vi sätter oss i bilen och åker hem. När vi är ca 2 meter ifrån vår parkeringsplats så hugger det till i magen när jag ska trycka ner kopplingen. Jag stannar bilen och väntar ut värken.
Sedan händer ingenting mer. Vi går upp och lagar middag och Alex kommer runt 16:15.
Så fort han kliver innanför dörren så slappnar jag av och mina värkar börjar med 8 min intervaller på en gång.

Alex och Wilma badar efter middagen och jag sitter bredvid för att ta mig igenom värkarna.
Jag badar sen efter dom och då kommer värkarna med 5 min intervaller och jag ringer både mina föräldrar och förlossningen när jag badar.

Mina föräldrar kommer inom 20 min och jag och Alex åker in.
Vi kommer in onsdagen den 23e kl. 21:00 och Freja föds den 24e kl. 01:54.

Eftersom allt hände och började den 23e så fick hon namnet Freja som har namnsdag just denna dag.

Imorgon blir hon 2 år !!

P&K /Frida

Av Frida Blomberg - 23 januari 2015 10:17

Varit "fri" från huvudvärk mån-tors så idag fick jag ta smällen.
Vaknade vid 06 med huvudvärk och man lär sig att märka vad det är för huvudvärk och hur dagen kommer se ut.
Alex lämnade tjejerna på förskolan så att jag slapp det, tack älskling!

Sov till 9:30 med tablett och när jag vaknade var det absolut värsta borta ??

Nu en kaffe.

P&K /Frida

Presentation


Frida 25 år, snart 26. Flickvän till Alexander sedan 9 år och tillsammans har vi två döttrar. Wilma född 2011 och Freja 2013.
Studerar till förskollärare, arbetar på Foot Locker och gick under sommaren 2014 igenom en svår tid då jag opererades för en st

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards