fyrahjartan

Alla inlägg den 12 januari 2015

Av Frida Blomberg - 12 januari 2015 21:19

God kväll på er!


Jag vet inte riktigt vart jag ska börja egentligen, det finns så otroligt mycket att berätta. Allt har hänt på så kort tid och det är svårt att sortera ut allt. Jag har nog fortfarande inte förstått eller accepterat att jag är sjuk. 


Skriv gärna om det är någonting ni vill veta mer om, vad som helst. Kommentera i kommentarsfältet. 


Jag var på Danderyds hjärnskaderehabilitering i 9 veckor. Jag fick från början 8 veckor men fick senare förlängt 1 vecka. Jag skrevs ut den 19/12 men kommer fortfarande finnas med på deras lista om jag behöer ha hjälp med någonting. Jag kommer även träffa arbetsterapeuten och sjukgymnasten ett tag till, ca varannan vecka för uppföljning. 


Under andra operationen fick jag några komplikationer.

Jag fick dubbe lseende vilket betydde att jag var tvungen att täcka över ena ögat för att kunna se normalt.

Lördagen den 18e oktober vaknade jag upp med extremt tårfyllda ögon och jag såg med båda ögonen!!


Jag fick en svaghet i min vänstersida och ataxi (skakningar) i armen/axel/handen. Nu kan jag gå utan stöd och köra bil. Jag har fortfarande ataxi i handen men det gäller inte styrkan utan finmotoriken. Just nu sitter jag vid datorn och skriver vilket är ganska svårt för vänsterhanden. Men även detta är rehab!


Jag är sjukskriven minst sommaren ut och hoppas återuppta mina studier till hösten.


Glöm nu inte att skriva vad ni vill att jag skriver om!


P&K /Frida


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Frida 25 år, snart 26. Flickvän till Alexander sedan 9 år och tillsammans har vi två döttrar. Wilma född 2011 och Freja 2013.
Studerar till förskollärare, arbetar på Foot Locker och gick under sommaren 2014 igenom en svår tid då jag opererades för en st

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards