fyrahjartan

Alla inlägg den 14 mars 2015

Av Frida Blomberg - 14 mars 2015 22:51

Godkväll på er :)

Jag va på röntgen (var 6e månad) den 18/2 och träffade igår min neurolog för att prata om detta.

Röntgen såg väldigt bra ut. Det är 99,9 % säkert att tumören inte kan komma tillbaka. Men eftersom det finns 0,01 % risk så får jag inte avskrivas från min neurologiska kontakt och besök.

Jag har fått ett medicinschema för migränen som spökar mer än vanligt nu.
Jag ska prova detta i 3 månader och sen tillbaka till KS och utvärdera.

Planen är också att jag ska återuppta studierna.
Då tar jag en kurs i maj (en månad) och sen börjar jag på riktigt igen i augusti.
Det optimala är om jag kan arbetsträna under sommaren vilket innebär 25%, ca två timmar om dagen. Hoppas det men får se med jobb och försäkringskassan osv.

Kommer komma på mer att skriva sen, minnet är inte min starka sida just nu. Men jobbar på det?

P&K /Frida

Av Frida Blomberg - 14 mars 2015 15:44

Hej!

Pga omständigheter så har bloggen bortprioriterats men det ska det bli ändring på. Jag lovar er och mig själv att det kommer minst (!) ett inlägg om dagen!
Min mamma opererades i måndags för bröstcancer vilket vi fick reda på 2 veckor innan så allt gick väldigt fort. Däremellan hade jag min rehab, vardag, mamma, sambo, storasyster, dotter, fyllde år och mkt mer!

Idag har vi startat dagen med lek i parken!
Nu ligger vi nerbäddade i soffan efter städning och Alex är på hockeyträning. Freja har somnat...

Ikväll kommer mer om hur det gick igår på mötet mes neurologen.

P&K /Frida

Presentation


Frida 25 år, snart 26. Flickvän till Alexander sedan 9 år och tillsammans har vi två döttrar. Wilma född 2011 och Freja 2013.
Studerar till förskollärare, arbetar på Foot Locker och gick under sommaren 2014 igenom en svår tid då jag opererades för en st

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards