fyrahjartan

Alla inlägg den 27 mars 2015

Av Frida Blomberg - 27 mars 2015 07:39

Onsdag

Jag började dagen med att lämna tjejerna och sen vidare till citygross för att storhandla.
Nu för tiden är inte huvudet som det va innan jag blev sjuk så jag MÅSTE ha med mig en handlingslista, annars glömmer jag minst 10 saker plus att jag blir stressad av hur mycket hjärnan jobbar.

Det va jag och kanske 10 personer till inne på stormarknaden vilket var otroligt skönt och listan var med. Jag strök varje gång jag hämtat en vara från listan men när det var ca 10 varor kvar så försvann pennan spårlöst (?). Då blev det kaos i huvudet men det gick tillslut.

Det tog mig 2 timmar och 5 minuter att handla, MED lista. Det är länge men något jag fått acceptera sen jag blev sjuk.

Jag hämtade sen mamma och vi åkte hem till mig och drack kaffe och vilade innan vi packade upp varorna. Vi åkte sen iväg till plantagen där jag fick 2 fina hortensior och ett 15 pack tulpaner av henne, så lycklig!
Vi åt lunch inne på Waynes inne på plantagen innan vi drog iväg till KS där vi skulle få veta mer om biopsin på mammas elakartade tumör från bröstet.

Domen blev att mamma måste opereras igen, suck! Dom tror inte att den har spridit sig, dock har dom inte fått bort hela tumören... Så 8e april är det dags igen... Fit for fight!

Jag skjutsade hem mamma, hämtade tjejerna och vi åkte hem och gjorde våfflor eftersom det var våffeldagen.

Igår

Vi behövde tänka på annat än all stress med min sjukdom och rehab och mammas plötsliga cancerbesked. Så jag lämnade tjejerna på förskolan och sen åkte jag och mamma till "Oves" i Valbo (Gävle). Det är ett mini
(Och då menar jag verkligen mini (!) )
Ullared. Love it!

Vi år lunch i Valbo, åkte till Oves, tillbaka till Valbo för kaffe och sen hämtade tjejerna.
Mamma följde med hem och lekte en stund och åt även mat med oss :)

Idag.

Vaknade inatt med migrän, tog en tablett och somnade om. Den var kvar fast diffus när jag vaknade. Så Alex lämnade tjejerna på förskolan så jag fick vila.
Han tar tjejerna och väskor och går ut men stannar i dörren och säger: Jo du, kaffebryggaren är laddad, det är bara att trycka på knappen.

Har jag sagt att jag älskar honom? Han är underbar <3


P&K /Frida

Våfflor in the making :)

Storhandling

God sallad från Waynes :)

Nom nom :)

Fisklunch :-)

Mamma <3

Falukorvswok och ris, sjuuuukt gott!

Sallad är gott till :)

Presentation


Frida 25 år, snart 26. Flickvän till Alexander sedan 9 år och tillsammans har vi två döttrar. Wilma född 2011 och Freja 2013.
Studerar till förskollärare, arbetar på Foot Locker och gick under sommaren 2014 igenom en svår tid då jag opererades för en st

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards